Som za tradičnú rodinu... ALE

30. listopadu 2014 v 20:16 | Elizabeth |  Myšlienkovník
Rodina. Je to vlastne základ nášho života. Keby niet rodiny, nebolo by ani nás. Rodina nás vychováva a pripravuje na chvíľu, kedy začíname žiť samostatne. V sociológii sme pojem rodina preberali. Nechcem vám tu teraz však predkladať presnú kópiu toho, čo som sa dozvedela, ale skúsim vám predstaviť svoj názor na to, že rodina nie je len tradičná.

V poslednom čase sa často stretávam s názormi na rôznosť rodiny, čiže na to, či by mali mať homosexuálne páry právo adoptovať si dieťa a tak si spoločne vytvoriť krásnu rodinu. Som si vedomá toho, že ľudia, ktorí tento článok budú čítať nebudú súhlasiť, ale je to môj názor a za tým si stojím.

Túto tému rozoberajú aj médiá a tuším bola rozoberaná aj v slovenskej politike. Občas mám pocit, že politici pojem rodina a láska chápu menej, pretože majú myseľ zastretú tým bohatstvom. Na druhú stranu nechcem nikoho súdiť, ale zdá sa, že to tak skutočne je. A práve v politike sa rozoberalo, či by tieto homosexuálne páry mohli mať právo na rodinu a deti.
Som za tradičnú rodinu, aby v nej bol otec, matka a deti. To nepopieram. Ale je to môj ideál rodiny. To, čo som odjakživa videla všade. Niečo, čo som už ako dieťa vedela, a snívala, že budem mať. Krásnu úplnú rodinu. Je tu však jedno veľké ale. To, že môj ideál rodiny je takýto neznamená, že odsudzujem iné rodiny.

Každá živá bytosť má právo na život. Pokiaľ je niekomu toto právo vzaté, má byť dotyčný potrestaný, to je jasné. Podľa mňa však toto slovné spojenie právo na život zahŕňa niečo viac, ako len samotné bytie. Zahŕňa právo na lásku, právo na krásnu rodinu. Nezávisle od jeho orientácie. Rodina je základ všetkého. V rodine sa človek narodí a neskôr ju sám začne tvoriť. Do rodiny jednoducho patria deti.
Preto si myslím, že aj homosexuálnym párom patria deti. Patrí im právo mať rodinu tak ako ostatným. Sú to takisto ľudia - poznám niekoľko ľudí, ktorí sú inak orientovaní (dúfam, že som nepoužila nesprávne slovné spojenie, nechcem nikoho uraziť) a sú to skvelí ľudia. A keďe sú to ľudia, ktorí túžia po úplnej rodine, prečo im toto právo a túto možnosť ako obohatiť svoj život o ďalšie rozdávanie lásky odoberať? To predsa nejde!

Dieťa potrebuje lásku. A ak sú mu ju rodičia schopní dať, nevidím dôvod, prečo by nemohli aj oni mať svoju vysnívanú rodinu. To isté aj registrované homosexuálne partnerstvá - možno to bude znieť otrepane, ale všetko závisí len od lásky. A ak láska medzi nimi funguje, nie je dôvod, prečo týchto ľudí rozdeliť.

To je môj názor na momentálne často diskutovanú tému. Ako som spomínala. Nečakám, že budete všetci súhlasiť - sto ľudí, sto chutí, sto názorov. Ale odprezentovala som vám tu ten svoj názor, tak to prosím akceptujte. No okrem toho, máte možnosť aj vy vyjadriť svoj názor sem do komentárov, ja si ich rada prečítam. :)

Takže komentujte. :)

 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Sonia Sonia | Web | 30. listopadu 2014 v 21:17 | Reagovat

No, ještěže je tam to ALE :) Jinak bych se na tebe zlobila :P
Asi nemám co dodat. Jako "jinak orientována" pojem "tradiční rodina" nenávidím, i když jsem na obě strany, takže možná jednou skončím právě v ní :D Ale aby nám tady pitomá Aliancia za rodina KÁZALA, jak máme žít? O_O Ať se jde sakra bodnout!

2 Angela Angela | Web | 30. listopadu 2014 v 22:02 | Reagovat

Skvělý článek, souhlasím s tvým "ale". :-) Každý člověk má právo na lásku a rodinu, nehledě na jeho orientaci. Jsem jednoznačně pro u adopcí dětí homosexuálními páry.
Trošičku se mi příčí pojem "tradiční rodina", jako by to zadávalo nějaké normy tradic, ale tak jasné... dá se to tak povědět. Na tuto tematiku jsem četla poměrně dost článků a nedávno viděla jedno video, kde odpůrkyně "narušování norem rodin" vytáhla jeden z často užívaných námitek - děti potřebují ženský i mužský vzor. Spousta dětí ale žije pouze s jedním rodičem a nebo právě v dětských domovech, kde se jim obou vzorů nedostává, takže bych to neviděla jako problém... Zdá se mi, že lidé schválně vymýšlejí zbytečné problémy a chybí jim tolerance. :-)
Ale samozřejmě, každý má svůj názor. :-)

3 KaktusMouli KaktusMouli | E-mail | Web | 30. listopadu 2014 v 23:27 | Reagovat

Moc se mi tento článek líbí, pěkná to úvaha. Já osobně se zamyslím a sama nevím. Tak ráda bych aby dovolili homosexuálním párům uzavřít sňatek a mít děti, ale zase až se ho někdo zeptá, kdo je jeho maminka a odpoví mu, že má jen dva tatínky, kteří se milují, bylo by to divné a bála bych se, že by to dítě mělo do života následky z toho jak se mu všichni smějí, přitom mi to přijde jako normální součást života. Škoda jen, že život je tak nespravedlivý. Toť můj názor :)

kaktusandmouli.blogspot.cz

4 Letície Letície | E-mail | Web | 1. prosince 2014 v 10:34 | Reagovat

Pekne napísané. Mne sa páčila myšlienka dúhového pochodu v BA - Pod von s rodinou, láska je tradičná hodnota. Myslím, že to hovorí za všetko. Keď sa dvaja majú radi nezáleží na pohlaví :)

5 Casion Casion | Web | 1. prosince 2014 v 16:04 | Reagovat

Proti registrovaným homosexuálnym partnerstvám nemám nič, ak sa majú radi prečo nie, ostatným to môže byť v podstate jedno :-) Čo sa týka výchovy dieťaťa, som však trošku na pochybách. Pokiaľ by dokázali dieťa skutočne milovať, zrejme by to nemal byť problém, ale stále som viac za klasickú rodinu mama, otec a dieťa.

6 Charlie Charlie | E-mail | Web | 2. prosince 2014 v 21:03 | Reagovat

Ja som výlučne PROTI tomu, aby si homosexuálovia adoptovali deti.
A že mám k LGBTI komunite fakticky blízko, tým sa netajím, ale niektoré veci proste nie.

7 Orida Orida | Web | 3. prosince 2014 v 9:10 | Reagovat

Keď si vezmeš, koľko nechcených detí je dnes v detských domovoch, je to až smutné, že im tú adopciu koľkokrát nechcú dovoliť. Však tie deti majú právo byť milované a mať svojich - aj keď netradičných - rodičov.

Všetky tie kecy o tom, ako by to zle pôsobilo na výchovu dieťaťa mi už lezú na nervy.... Mama alkoholička a otec násilník je lepšie, ako napríklad dvaja milujúci oteckovia? To už kde sme.

8 Elizabeth Elizabeth | Web | 5. prosince 2014 v 6:09 | Reagovat

[1]: Však to, tá naša Aliancia za rodinu. :-(

[2]: Áno ako som spomínala ak sú rodičia rovnakého pohlavia schopní dať dieťaťu to najdôležitejšie a dobre ho vychovať, nevidím problém. Aj mne slovné spojenie "tradičná rodina" pripadá ako nejaká norma, niečo, podľa čoho musí za každú cenu vyzerať každá rodina.

[3]: Vo svojej podstate máš pravdu. Ale zase pokiaľ tí dvaja budú tak milovať svoje dieťa, nemusí to mať dopad. Nemusí to dieťa byť iné, ak mu dajú všetko, čo ostatné "tradičné" rodiny.

[4]: Mne sa tiež páčia tieto dúhové pochody a celkom s tebou súhlasím. :)

[5]: Je to vec názoru, ja som tiež odjakživa videla len tradičné rodiny a teda je to moja normálna hodnota mať muža a dieťa. Ale kázať, že taká a taká má byť rodina, sa mi prieči.

[7]: PRESNE TAK. Toto je skvele napísané. ;-) A bohužiaľ aj pravda.

9 Bocian Bocian | E-mail | Web | 11. prosince 2014 v 19:38 | Reagovat

Čím viac nad touto problematikou uvažujem, tým väčšmi si hovorím: "A prečo, do kelu, nie!" Veď sme všetci rovnakí ľudia, rovnako rôzni. Niekto je homosexuál a v prípade, že to je rozumný človek spôsobilý dieťa vychovávať, prečo by radšej nemalo byť s ním ako v hnusnom detskom domove.

Vraj nie je nijak preukázané, že by deti, u ktorých rodičov sa homosexualita prejavila, mali sklony k opačnej orientácií. Ani princíp Matky a Otca nie je vo výchove nutný.

Každopádne, my, Slováci, budeme mať priestor vyjadriť sa v referende, takže do toho.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
------------------------------------------------------------------------------

ZDROJ: pozadie: www.picmonkey.com

Elizabeth (2013 - 2016)

Na blogu publikujem SVOJU tvorbu, preto vás prosím NEKOPÍRUJTE bez dovolenia.
Pokiaľ použijem niečo cudzie, uvádzam vždy zdroj v článku.
Zvyčajne ho nájdete po kliknutí na daný obrázok.

------------------------------------------------------------------------------